Tilbage til webshop

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.vinalavin.dk
www.vinalavin.dk ejes af VIN a'la vin, CVR-nr. 21526932, adresse Vissenbjergvej 6, 4000 Roskilde, tlf. 93 91 96 93, e-mailadresse kontakt@vinalavin.dk.

Aftalerne indgås på dansk.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.vinalavin.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Betaling og levering

Jeg modtager betaling med Apple Pay, Dankort, Google Pay, Maestro, Mastercard kreditkort, Mastercard debetkort, Mobilepay, Visa, Visa debet og bankoverførsel.

Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker jeg først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Jeg leverer selv personligt til kunder med adresse i 4000 Roskilde. For denne levering foretages for 19 kr., med mindre at der er opnået fri fragt.

Jeg tilbyder fri fragt ved et samlet køb over 499 kr.

Jeg bestræber mig på at sende din ordre senest 1-2 dage efter dit køb, hvis du har adresse på Østsjælland og senest 2-3 dage efter dit køb, hvis du har adresse i Odense eller Aarhus.

Jeg leverer varerne med Burd Delivery eller personligt i 4000 Roskilde.
Jeg leverer udelukkende til Danmark.

Smagsgaranti

Smagsgaranti betyder at du, indenfor 30 dage efter du har modtaget din vin, med sindsro kan åbne flasken og smage på vinen. Hvis den mod forventning er helt ved  siden af dine smagsløg, så sætter du bare proppen i igen og jeg bytter flasken til en anden.

Du sender flasken eller flaskerne retur til mig og jeg kontakter dig efterfølgende, så vi i fællesskab kan finde en anden vin. Du betaler selv fragt retur, og jeg sender den nye vin fragtfrit.


Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og jeg ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give mig besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til VIN a'la vin, Vissenbjergvej 6, 4000 Roskilde, 93 91 96 93, kontakt@vinalavin.dk.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Vissenbjergvej 6, 4000 Roskilde uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt mig, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer jeg alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger
Jeg tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor jeg har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Jeg kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil jeg har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Jeg gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og jeg ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at jeg fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler jeg ikke købsbeløbet.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil jeg modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder vil reklamationen altid være rettidig. Få mere information på vores RMA side.

Du kan også bruge reklamationsskemaet, som du kan downloade her.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Fortrolighedspolitik

Jeg forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Jeg vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Jeg vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos mig kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning.